close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך אני יודע אם עכשיו עליי להתגרש?

מערכת שורשיב שבט, תשפא25/01/2021

השאלה האם להתגרש או לאו, לא תלויה באף אחד אלא בידי האדם עצמו. מדובר בהחלטה שבוודאי לא פשוטה ויש כאלו שיראו זאת כהודאה בכישלון חיי הנישואין והמשפחה ואפילו ינסו להימנע מכך בכל מחיר

תגיות:
צילום: freepik
סימנים מקדימים שיכולים לסייע להבין האם להתגרש
כמובן שמטבע הדברים בזוגיות מתפקדת צריך 2 לטנגו. אם אתם מרגישים הידרדרות במערכת היחסים והפערים בניכם שנעשים יותר ויותר קשים לגישור, חשוב מאוד לשים לב למכלול הסימנים שיסייעו להבין היטב האם להתגרש ובמה זה בעצם כרוך.
דוגמאות לסימנים בולטים המעידים על משבר בחיי הנישואין:
• ביקורתיות יתר ותחושת בוז כלפי הצד השני
• הסרת אחריות כוללת מצדכם
• סירוב להקשיב ולהתפשר עם הצד השני
• ירידה באינטימיות
• כישלון לשיפור היחסים באמצעות גורם מקצועי
• שימוש באלימות

מדובר
צילום: freepik
בסימנים בולטים בלבד אך עצם התרחשותם בתוספת מחשבות הולכות ונשנות על גירושין, עשויים לרמוז כי לא תאוחר לבוא ההבנה כי זהו הצעד הנכון ביותר עבורכם ועבור בני משפחתכם.

המקרים מלמדים כי ככל שמנסים לדחות את הקץ בקבלת ההחלטה, הנזקים דווקא הולכים וגדלים. כך למשל זוגות רבים שניסו להמתין עם הגירושין עד שהילדים יגדלו, העמיקו בכך הרבה יותר את המשבר המשפחתי.

הליך גירושין עשוי דווקא להיות הפתרון ולא הבעיה
העיסוק הגובר בשאלה האם להתגרש יכול להיות מתיש ביותר וכאשר מתחבטים בשאלה זו ללא הרף, חשוב מאוד להקפיד את מי לשתף ועל מי לסמוך. למשל, התייעצות עם הסביבה הקרובה אליכם, יכולה להיות דווקא מוטעית, מאחר שטבעי שבני משפחה ומכרים יגוננו עליכם וינסו לגשר ולשכנע לשמור על חיין הנישואין אפילו כשהמחיר עבד מדי עבורכם.

לכן ועל מנת שלא להעמיק עוד יותר את המשבר הזוגי והמשפחתי, כדאי מאוד להתייעץ באופן דיסקרטי עם עורך דין מומחה בהליך גירושין. התייעצות עם עורך דין חוסה תחת חיסיון ובדיסקרטיות מלאה.

בנוסף, התייעצות מקדימה עם עורך דין תסייע לכם להבין את מצבכם המשפטי בצורה מלאה בכל הנוגע לזכויותיכם ולחובותיכם במסגרת הליך הגירושין ולהביא לסיום מערכת היחסים בדרך פורמלית וחוקית.

יתרה מכך, נטילת היוזמה מצדכם בנקיטת צעד משפטי מול בן הזוג האחר, תעניק לכם יתרון משפטי משמעותי שתקרב אתכם לפתרון המשבר ולהתחלה חדשה.

וודאות משפחתית וכלכלית
הימים שעד עד קבלת ההחלטה בשאלה האם להתגרש ובטח בימים בהם יתנהל הליך הגירושין עצמו, יהיו קשים רגשית עבור כל בני המשפחה. אולם לבסוף, הליך גירושין עשוי להיות הפתרון כאמור והמפתח להתחלה חדשה לחיים מאושרים יותר.
ניהול מקצועי ונכון של הליך הגירושין באמצעות עורך דין מומחה לכך יעניק וודאיות משפחתית וכלכלית לכל בני המשפחה. כך למשל, קביעת משמורת והסדרי ראייה קבועים, יכולים להגביר את האיזון בין חיי המשפחה לחיים התעסוקתיים ולשפר את היחסים בין כל בני המשפחה.

לצד זאת, עורך דין מומחה בהליך גירושין יבטיח חלוקת רכוש מאוזנת בין בני הזוג וכן חלוקה ברורה בנשיאת הוצאות בני המשפחה. כך שגם לאחר עזיבת אחד מבני הזוג את בית המשפחה חלוקת הוצאות הילדים יהיו ברורות ומפורטות כך שהדבר יאפשר תכנון כלכלי ברור יותר לעתיד.

לסיכום, השאלה האם להתגרש מורכבת ומשתנה ממקרה למקרה, ובכל מקרה תלויה רק באדם עצמו. מומלץ מאוד להתייעץ בדיסקרטיות בטרם קבלת ההחלטה, עם אדם חיצוני כמו עורך דין מומחה בהליך גירושים אשר יבהיר עבורכם את המצב ואת העתיד לבוא. כן חשוב להבין כי אין מדובר בכישלון משפחתי אלא דווקא בפתרון ולפתיחה בהתחלה חדשה.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה